Som Sveriges ledande detaljhandelskedja har Elgiganten sedan länge varit en pålitlig återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök för konsumenter. Det breda utbudet är också en av huvudanledningarna till att företag runt om i landet vänder sig till Elgiganten för att hitta skräddarsydda lösningar.
– Vi är en oberoende återförsäljare vilket ger oss en stor möjlighet att hitta den lösning som passar vår kund bäst. Oavsett om man eftersträvar lägsta möjliga kostnad, tjänster som utvecklar verksamheten eller en avancerad växellösning så har vi både en bred portfölj, stark kompetens internt och bra samarbeten med våra partners. Detta hjälper oss att tillgodose kundens unika behov, säger Ananda Hassler, Assistant Sales Manager B2B Store på Elgiganten Företag.
Personlig och pålitlig rådgivning
Att hitta rätt i en gigantisk djungel av produkter och lösningar kan vara både svårt och tidskrävande. Med närmare 3,600 anställda samt 175 butiker och varuhus i Sverige är Elgigantens kunniga personal ständigt tillgänglig för kunder. Det gäller både fysisk rådgivning i butik, och digitala samtal över chatt, mail och telefon — allt för att hjälpa kunder spara tid och hitta rätt med sina inköp.
– Vi vill att det ska vara enkelt att handla hos oss oavsett vilken kanal som kunden föredrar, förklarar Ananda Hassler.
– Vi finns var du vill, när du vill och i stort sett också hur du vill. Vi har en enorm bredd av produktkategorier från olika tillverkare och med olika funktioner. Vi har tjänster som hjälper dig att få ut mer av produkten och olika lösningar för försäkring, leverans och betalning.
Läs mer om Elgiganten Företags personliga rådgivning
Brett och relevant sortiment
Olika företag har olika behov beroende på hur många anställda man har och vilken bransch man tillhör. De flesta behöver åtminstone telefoner och datorer för att kunna driva den dagliga verksamheten och dialogen med kunder. I andra fall måste man utrusta konferensrum, kontorsplatser och kök utöver de grundläggande IT-inköpen.
Även här kan kunder dra nytta av Elgigantens breda sortiment för att hitta skräddarsydda lösningar som passar just dem.
– När vi träffar en ny kund, oavsett bransch, är det viktigt för oss att förstå dels vad kunden behöver här och nu, men framförallt vad de behöver framåt. När vi vet hur ett företag fungerar och vilken resa de vill göra med sitt företag, kan vi enkelt ta fram de produkter, tjänster och lösningar som hjälper kunden i rätt riktning, förklarar Ananda Hassler.
Det kan dels handla om att assistera företag med allmänna saker som att identifiera de mest lämpliga lösningarna för att skapa effektiva hemmakontor för anställda eller välja rätt datorer och hörlurar för öppna kontorslandskap och arbetsresor.
I andra fall är lösningarna mer branschspecifika. Exempelvis samarbetar Elgiganten Företag med en rad byggföretag där man förser deras nyproduktioner och renoveringar av bostäder med vitvaror. Ett annat exempel är att man hjälper ett flertal skolor med teknisk utrustning och IT anpassad för både elever och lärare.
– En skräddarsydd lösning helt anpassad efter just ditt företag är aldrig längre bort än ett samtal med någon av våra experter. Om det berör vitvaror, skärmar, datorer, kaffemaskiner eller en kombination av allt spelar inte så stor roll.
Ta del av Elgigantens företagsanpassade sortiment
Tjänster som förenklar vardagen
Utöver rådgivning och produkter kan företagskunder också dra nytta av en rad andra tjänster som förenklar deras vardag. Elgiganten Företag kan exempelvis hjälpa kunder med leverans, installation, försäkringar och flexibilitet kring betalning och leasing.
– Vårt team är fullt av olika karaktärer med olika styrkor och vi alla jobbar väldigt nära varandra även om vi finns placerade utspritt i hela landet. Vår gemensamma drivkraft är att skapa värde för våra kunder så oavsett vad du driver för bolag, vilka utmaningar du har och var du drömmer om att ta verksamheten, så vill vi hjälpa till på resan, avslutar Ananda Hassler.