-Inte jättekul, men ingen katastrofpanik, är Öjje Holts, Försäljningschef på Microsoft, kommentar när M3 berättar om Joacims glada överraskning.
Dessutom rör det sig enligt Öjje Holt om endast 17 boxar som gått ut till kunder i Norra Sverige.
Öyvind Bjerke, affärsområdeschef på Onoff, bekräftar siffran men tillägger att paketen kan hamna lite var som helst i Sverige.
-Hade vi väntat till dagen innan lansering hade en del kunder fått sitt paket först efter helgen, menar Öyvind Bjerke.
-Det kommer inte hända igen, menar Öjje Holts, som i övrigt inte vill diskutera om det kan bli några repressalier.Läs M3:s intevju med Joacim på Xboxfans.se.
-Först trodde jag att Onoff hade börjat sälja i butik, men nu visade det sig att det bara rör sig om boxar som sålts via Onoffs postorder.
Dessutom rör det sig enligt Öjje Holt om endast 17 boxar som gått ut till kunder i Norra Sverige.
Öyvind Bjerke, affärsområdeschef på Onoff, bekräftar siffran men tillägger att paketen kan hamna lite var som helst i Sverige.
Enligt honom är det Postens rutiner som är problemet.
-Använder man det billigaste fraktsättet kan Posten endast utlova 1-3 dagars leveranstid. Därför lämnade vi in de 17 paketet i måndags så att alla kunder garanterat skulle ha sin Xbox på lanseringsdagen.
Joacim och övriga kunder är säkert helnöjda med Onoffs service. Microsoft är inte fullt lika glada.
-Det kommer inte hända igen, menar Öjje Holts, som i övrigt inte vill diskutera om det kan bli några repressalier.