På kartongen stoltserar Navigon med att koldioxidutsläppen minskar om du tar den optimala rutten mellan punkt a och b, och visst är det så. Dessutom minskar utsläppen ännu mer om du skaffar en bil som drar mindre bensin eller tar tåget. Men vi köper att det finns en miljöpoäng med gps.
Navigon 3110 använder sig av MN6 – vårt favoritgränssnitt vad gäller design, även om Nüvi är något enklare att använda. Det här är dock ett snyggt och funktionsrikt gränssnitt som assisterar dig i tunnlar så gott det går och visar vilket körfält du ska ligga i för att hamna rätt.

Navigon 3110 använder sig av MN6 – vårt favoritgränssnitt vad gäller design, även om Nüvi är något enklare att använda. Det här är dock ett snyggt och funktionsrikt gränssnitt som assisterar dig i tunnlar så gott det går och visar vilket körfält du ska ligga i för att hamna rätt.
Några andra tekniska finesser bjuder dock inte Navigon på, inte ens widescreen. Istället är det prispress som gäller, och faktiskt är den bland de billigaste vi testar här, med en prislapp på 3 200 kronor med kartor för hela Västeuropa. Och det är inget dåligt pris för den här gps:en med tanke på det utomordentliga gränssnittet och den generösa karttäckningen.
