Den dyrare modellen, CDX-M8800 innehåller en fet MOSFET-S-förstärkare på 4×52 watt och ett nytt chassi som enligt Sony ska ge bättre ljudkvalitet. Vidare innehåller den en ny cd-mekanik som heter DRIVE-S vilken – också enligt Sony själva – ska ge bättre ljudkvalitet och bättre signal/brus-förhållande än tidigare och andra mekaniker.
CDX-F5700 kostar cirka 3500 kronor medan CDX-M8800 kostar krint 5000 kronor, inklusive moms.
CDX-F5700 har också en S-MOSFET-förstärkare, dock på två watt mindre (4×50 watt). Gemensamt för båda modellerna är funktionen BBE-MP som enligt Sony ska förbättra ljudkvaliteten på mp3-musik. Detta genom att återställa och förhöja de övertoner som komprimeras bort i mp3-komprimeringen. Huruvida den här funktionen verkligen ger ett bättre ljud låter vi vara osagt.
CDX-M8800 är utrustad med ABP (Active Black Panel) som gör att frontpanelen ser försvunnen ut när bilstereon är avstängd. Frontpanelen har två sidor där en visar grafik och den andra fungerar som manöverpanel. CDX-F5700 har den något mindre sofistikerade lösning som går ut på att du helt enkelt tar bort frontpanelen om du inte vill att den ska bli stulen (alltså inte frontpanelen utan hela bilstereon).
Gemensamt för de båda modellerna är RDS-radio och fjärrkontroll.